Failure to lunch




Älskade Sk9!
Det här bandet har jag följt länge och jobbat med nu i tre år fram och tillbaka. På den vägen har de iförsig bytt trummis, då hette de Willowland. Nu när deras nya album släpps har jag fått äran att göra skivomslaget. De hade såklart redan en idé men den var inte helt fel. Jag känner mig stolt över dem. Jag känner mig stolt över mig själv att de fortfarande vill ha mig.
De bad mig skriva lite om albumet i bloggen så det kan jag ju göra.


Jag har tillbringat en del timmar med bandet nere i deras studio och fått höra Ronnie sjunga och skrika, eller vad nu han gör. Han gör det så bra! Det är inte fake utan han tar ut allt på skivan. Han har utvecklats i rösten sen förra albumet och det märks stort. Patrik ger sig in på egna riff.
Mina ögon blir alldeles stora utav den trummisen. Jag tyckte att den förra var grym men Henrik rockar! Fy vilket fjantigt uttryck. Men det har blivit mycket ändring sen Henrik kom med i bandet. Han är duktigare och lägger till egna rytmer.
Enligt mig är låt nummer sju bäst, you´re doing it (all wrong). Skön sång som har mycket influenser av hur sk9 var wolliowland fast att den här låten är mycket bättre.


Så jag säger bara till Ronnie, Patrik och Henrik: Jag följer med er hela vägen! ;)


Ps. Imorgon kväll, fredag har de sin releasefest för albumet klockan 19.00! Kom dit med alla dina kompisar. Kostar tjugo spänn. Om du vill köpa albumet så kostar det 100. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0