En stulen lista

Eftersom det enda jag tycker att jag gör det senaste är att jobba, sova, äta, träffa kompisar en kort stund så är det inte så mycket att blogga om, därför får ni en stulen lista från Elsa.

Jag heter
Amanda Margareta Sandberg. Amanda vet jag inte vart det kommer ifrån, men mitt namn betyder iallafall värd att älskas. Margareta är ett ett släktnamn som nu är på sin femte generation tror jag. Namnet förväntas jag väl att föra vidare till mina egna barn. Sandberg är min mammas efternamn, mina föräldrar var inte gifta när jag föddes. Fast nu har de ju inte samma efternamn för det.

Jag är för tillfället väldigt trött på livet i Jönköping. Jag var fullt inställd på att flytta och starta nytt, men man ska ju inte deppa ihop för det.

Jag är duktig på att måla, teckna och allt som hör där till, fotografera, sminka, sitta och snacka strunt med kompisar i flera timmar och några saker till.

Jag tycker inte om att ligga nära inpå någon när man sover. Jag vill sova själv. Sen tycker jag inte om att bli väckt, helst ska det vara självmant eller väckarklockan.

Jag är jättedålig på att passa tider och att komma ihåg vilka jag ska träffa och när. Men detta botas ofta genom att skriva upp saker och ting i kalendern.

Jag läser Harry Potter. Nu när allt har tagit slut måste man börja om på allt igen.


Jag gillar dofter. Jag har något slags kreepy luktminne som gör att jag har lätt att komma ihåg hur andra doftar. Sen kan jag känna den dofter på flera meters avstånd. Tex när jag var tillsammans med min första pojkvän så hade han en parfym som jag hade köpt till honom. Den luktade väldigt mycket. Nu typ sådär fyra år senare kna jag fortfarande känna igen den doften om någon går förbi och har den på sig, men jag känner fortfarande att det inte är hans doft.

Jag sjunger inte allt för bra. Men jag älskar ändå att sjunga. När jag sitter i bilen och kör sjunger jag fullt ut. Många får stå ut men jag skäms inte. Vissa kan sjunga, inte jag men jag kan ju måla förskräckligt bra istället.

Jag älskar att bli masserad och att köpa väskor, min väsksamling är nu på 48 stycken. 

Jag önskar att högskolan kunde ringa och säga att jag har fått en reservplats. Det skulle göra mig så sjukt lycklig. Annars skulle jag verkligen vilja ha heltid på mitt nuvarande jobb.

Jag är inte speciellt bra på att hålla ordning och att städa. Katastrofalt dålig är jag.

Jag pratar med lite Jönköpingsdialekt, det kommer fram ibland och speciellt efter några drinkar. Sen kan jag inte säga ett rullande r. Det retades många för när jag var liten i skolan, jag tyckte det bara var lite coolt eftersom det gjorde mig lite mer unik.

Jag tycker om glasskålar i färg, katter, doftljus, färger, appletini, att gå på loppisrundor, gå barfota hem från krogen på sommaren med klackarna i handen, dra luggen bakom örat, cigg med cola på soliga sommarkvällar.

Jag är beroende av ögonkräm mot svullnad, coca-cola hemskt nog och pengar precis som alla andra.

Jag har på mig mina shorts med resår från Monki, stor sommarfavvis och svart linne.

Jag dricker mängder av coca-cola, te och kaffe med mjölk. Värsta koffein-beroende. Usch!

Jag lyssnar på nästan allt, förutom jazz och soul. Har svårt för den sortens musik. Nu på det senaste har det blivit väldigt mycket Veronica Maggio, Amaranthe och soundtracket till Across the Universe. Alltså en väldigt stor blandning.

Jag blir arg på folk som är snåla och tjaffsar om pengar. Visst att alla inte har lika mycket pengar, men ekonomisk och snål är inte samma sak. Snåla människor har en tendens till att vara väldigt tråkiga i allmänhet och sen att det ska tjaffsas om några kronor hit och dit. Sådant kan göra mig sjukt förbannad. Men samtidigt förstår jag att alla tjänar inte lika mycket pengar, men det är inte en anledning till att vara snål.

Jag är rädd för höjder och döden. Inte döden för min del, men att alla en gång faktiskt ska dö. Om tex kompisar någon gång kommer gå vidare tidigare i livet eller när jag en gång i framtiden kommer förlora Spookie min hund. Jag kommer inte överleva det. Sådana tankar gör mig livrädd. 

Jag kan inte förstå hur endel inte kan tro på att det finns någon övermäktigt, typ som Gud. Att bara kunna tro på slumpen. Jag är kristen men jag går inte till kyrkan. Jag tror bara på att Gud har skapat detta som vi lever i.

Jag är pinsamt dålig på att diska. Ofta ligger det tre till fem dagars disk på min diskbänk. Skäms på mig men så ligger det till.

Jag är uppväxt i ett stort tvåfamiljshus av tegel mitt i stan med min familj och min mormor och morfar boende under oss. Med en jättestor trädgård.

Jag har på den senaste tiden fått sjukt dålig hy. I ungeför en månad, bara massa finnar som ploppar upp lite här och var. Jag hatar det för när jag var i tonåren så hade jag inte en enda finne. Visst var huden fet och ful men aldrig finnig. Det kommer nu när jag är tjugoett. Jag tror stenhårt på att det är för att jag börjar jobba på McDonalds. Fet omgivning=fet hy.


Kommentarer
Postat av: Smäm

Vilken bra lista. Kanske snor den jag med :)

2011-07-24 @ 17:46:41
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: Helena

vilka fina bilder du tar

2011-07-25 @ 07:42:14
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0