Teneriffa








Så nu ska jag berätta lite om resan till Teneriffa. Flygresan tog ungefär fem timmar. Det var fem långa timmar men som tur var spelade de en bra film både på dit och hemvägen. Jag njöt av mitt nya skissblock från Moleskine under tiden. De två första dagarna var lite molniga. Det blev ett halvt familjemästerskap i minigolf. Jag och Gustav delade första priset. Sen under de soliga dagarna var det ungefär 22 grader. Lagom varmt enligt mig. Jag har ju tillbringat halva resan under ett parasoll. Den tredje dagen fick jag magsjuka och var äcklad av mat resten av resan, kul jul. Det fick jag av en äcklig skaldjurspizza, så ät inte det ;) Jag hade köpt nya löparskor i Stockholm så jag ville ju anvönda dem, med det blev bara en gång tack vare magsjukan då...
Det roligaste på hela resan var att surfa. Jag hittade en surfskola en bit från hotellet. Pappa var den enda som ställde upp så vi betalade 350 spänn var för allt, vilket var sjukt billigt. Tänk bara vad man betalar för en skidlektion, och då ingår inte ens skidor... Så jag har surfat i vågorna i solnedgången och det var en upplevelse i sig.
Jag återkommer med mer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0