Sypall



Jag fick ärva en gammal sypall från min mammas farmor. Den hade stått hos Vivan men hon hade ingen användning för den och jag blev överlycklig när hon frågade om jag ville ha den.

Inuti var det bara trä, jag kunde inte riktigt se fina garner ligga där. Utav morfar har jag fått fyra gamla röda ryamattor. Jag hade inte användning av alla så en klippte jag sönder och gjorde botten av. Slår vad om att det inte finns någon annan i världen som har en ryamatta till botten i en sypall!

Sen var det att börja klä om locket. Det gick snabbt och smärtfritt.

Halva klar. Tog även bort träramen som satt i botten.

I lådan satte jag fast scrapbook-papper som jag fyndade på Ullared. 30 spänn för 60 ark, när de i vanliga fall kostar 12 spänn styck.

Jag visar min skräppåse. När jag och mina syskon var små så skräpade vi ner mycket på bordet och runt omkring. Mamma sa då att man kunde ha en skräppåse att lägga allt i från början, så slipper man städa så mycket. Det förljer jag fortfarande. Eftersom pallen lutar på sidorna var jag tvungen att sy ihop bitar. Tyget är förresten från Tabergs tyger. Det var nästan snuskigt dyrt för min del, men jag tänkte att jag har knappt lagt tusen kronor på möbler så därför blev det ett fint och dyrt tyg. Jag tyckte jag förtjänade det för det är så himla snyggt.

När jag hade sytt ihop delarna var det bara att börja spänna. Jag fick göra om en del delar några gånger men det blev tillslut perfekt. Det blev tyg över så jag gjorde en liten påse/necessär.

Den passar perfekt i den mittersta lådan.

Tyvärr glömde jag ta kort på hur hela sypallen böev tillslut men det kommer imorgon. 8 timmar tog det cirka att göra allt.



Kommentarer
Postat av: marcus

asfint!

2010-09-29 @ 20:50:42
URL: http://madge.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag blir knäpp på din kreativa sida ibland, lakritsbåten. Jag önskar att jag hade en sån ibland.. (: <3

2010-10-01 @ 09:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0