Tankar om tatueringar


Alla bilder från Weheartit

Att tatuera mig har jag velat göra sedan jag var tolv ungefär, tror jag. Tänk att få gå runt som ett vandrande konstverk. Att ha massa konst över hela kroppen.
För ett år sedan gjorde jag min första. Jag valde att den skulle stå för den personen som har betyder mest för mig i hela världen, min mormor. Tyvärr lever hon inte idag men hon finns alltid med mig.
Denna gången vill jag göra något större. Jag har så mycket planer för många taueringar. Motiven har varit bestämda länge men man måste ju bli nöjd med designen också. Jag vill ha gjort skissen till tatueringen själv, så att den är min egen.
Ett anatomiskt hjärta på högerarmen har alltid varit en dröm. Då kommer ju frågan hur det ska se ut. Till vilar antingen åt bara konturer i rött eller att göra det i färg. Inte svartvitt. Jag kommer nog aldirg göra en tatuering utan färg.

Nu kollade jag på dessa bilder ovan och blev jätteinspirerad, finns massa andra fina taueringar på hemsidan. Tatueringen på Snövit blev jag så kär i. Nästan så att jag vill ha en sådan på armen under fågeln.

Beslutsångest på hög nivå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0