Ja jag är arrogant


Nu reder jag ut alla åsikter och kommentarer en gång för alla.

När jag beskriver mig själv så säger jag ofta är en kreativ tjej med en halft arrogant syn på världen. Många av mina kompisar som beskriver mig använder också orden halft arrogant eller bara arrogant, men ofta med världigt mycker kärlek för att de vet att det är sådan jag är. När jag ibland bråkar med olika personer dyker också ordet arrogant upp men då är det ofta för att såra. Som tex min mamma, hon ska alltid dra upp att jag är förjävligt arrogant mot allt och alla. Varje gång det ska bråkas. Tar jag åt mig? Nej.
Det är ungefär som att säga att jag har blå ögon. Reaktionen blir ungefär; nehe?!
Alltså, jag vet att jag är arrogant.

Arrogant: Som upplevs (alltför) otrevlig, intresserad av sig själv och ointresserad av andra individer och deras ståndpunkter, ibland rent överlägsen och föraktande andra individer eller deras ståndpunkter

Såhär står det på Wikipedia om man skriver in vad att vara arrogant betyder. Det är en väldigt hård syn på det men om man mjuknar upp beskrivningen lite så får man en mig. Ja, jag kan vara ganska otrevlig, mot dem jag inte gillar eller inte ser en anledning till varför jag skulle vara trevlig. Alla är väl på något sätt intresserade av sig själva så den frasen hoppar vi över. Att vara ointresserad av andra individer är väl en bra beskrivning. De individer som jag inte behöver intressera mig om då alltså. Och ja jag tycker att jag är bättre än de flesta, i rätt situationer. Klart jag inte tycker det i en situation där jag inte har någon erfarenhet alls.

Jag fattar inte varför det inte kan finnas lite mer arrogans i världen? Min arroganta sida har hjälpt mig genom många situationer och hållt mig stark då jag har behövt det. Sen är det såklart att världen behöver lite konstraster, det finns människor där ute som är jättetrevliga, hela tiden. Men sådan är inte jag.

Sammanfattningen är väl då att ja jag är arrogant, lite halft.

Kommentarer
Postat av: Elin

Du är världens finaste vän fast du är så jävla irriterande, äckligt jobbigt arrogant i vissa lägen min lilla subba :) <3 Looooooove u <3

2012-02-09 @ 13:55:21
URL: http://lifeofkookaii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0