Snart studenten


Pigement liner, blyerts och promarkers.

Det är tre år sedan jag tog studenten. Tre år sedan den hittills lyckligaste dagen i mitt liv. Jag hade klarat gymnasiet, i för sig var det inte jättekämpigt. Men känslan av att man egentligen inte behöver gå i skolan mer, den känslan slår ingenting. Jag valde ju dock att börja på högskolan direkt vilket inte var det bästa beslutet.
På min studentdag regnade det HELA tiden. Men man märkte det inte för man var så himla glad. Vårt flak var fullt med lera så mina vita skor blev förstörda, och jag hade lera upp till låren. Jag drack för mycket på flaket och kom hem full till mitt kalas, men det var ju trots allt studenten. Jag skrek så mycket att jag knappt hade någon röst dagen efter och de värsta påsarna någonsin under ögonen.

Detta året är det min systers tur. Jag hoppas att hon får en lika bra student som jag, minus vädret då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0