Stockholm

Matilda blev myndig i onsdags och det firades med att åka till vår kusin med pappa i helgen. Vi startade klockan sex på morgonen i fredags. Pappa var på möte och jag och Matilda tillbringade en dag på stan.

Första stoppet var Blueberry. Ett smoothiecafé med de dyraste sakerna jag varit med om. Men allt var ekologiskt så det var ju bra. Men inte direkt mysigt efterosm allt där inne var vitt och stelt. Skittråkigt.


Vi tågade förbi Sergels torg.

Matilda och jag.


De hade matmarknad där med massa nougat bland annat.

Sen träffade vi pappa igen, åt världens bästa italienska glass och åkte vidare till Johan, min kusin.

Han bor på Aspudden. Här promenerar vi till hans lilla båt vid hornstull.


Här har vi Malcom, mitt kusinbarn, kusinen Johan och pappa.

Vi åt middag på loopen som låg precis under liljeholmsbron. Typiskt öl- och hamburgarställe.

Morgon i Johans kök. Johan har en liten trea som är fyllt med massa fina gamla saker, och massa tavlor. Johan är ju typ den enda i min släkt som jag delar konstintresset med. De två tavlorna är Dali, det är ju inte bara lite ballt.


Matilda och pappa shoppade på lördagen själva. Johan tog med mig på konstrunda. Nog den bästa dagen jag har haft i Stockholm. Först var vi på lite gallerier på Söder och sen på Fotografiska musseet. Där såg vi bla Mapplethorn's utställning. Det var nog de grymmaste fotografierna jag har sett i mitt liv. Sen var vi på Sven Harrys som jag berättade om innan. Där hade de gångar av speglar.

Johan och jag.

Sven Harrys. Bygnadens yta är av mässing.

Boken som jag köpte med mig.

Sen skulle vi till Bonniers konsthall. Men där var det var det bara tyåsikt modern konst, alltså inget jag är superintresserad av och inträdet var asdyrt så där gick vi inte in.

Vi gick till en ekologisk bar istället och diskuterade livet. Johan drack ekologisk öl och jag ekologisk cola.


Johan har även en tjock liten kisse. Han heter Confucius. Han är kolsvart med gula ögon och är världens keligaste.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0