Amanda hjärta Röda korset

Historien om min dag.
Jag skulle cykla hem till Hanna ungefär vid klockan ett. Då var det strålande solsken och jättevarmt så jag tog på mig shorts och en kort klänning. På vägen blev det nästan för varmt men som tur var har Hanna en sval lägenhet så jag slapp att svettas ihjäl inomhus också.
När jag skulle hem var det lagom varmt, tills jag kommer till a6. Plötsligt blir det svinkallt och på köpet spöregn. Många klagomål på snön från i vintras men detta var värre. Iskallt regn. Minus minus minus.
Det slutar regna när jag kommer till stan och vid tändsticksområdet cyklar jag förbi Röda korset second hand. Jag hade några mynt över så jag gick in för att kolla om det fanns något fynd. Jag såg nog ganska förstörd ut när jag kom in genomblöt och nästan inga kläder alls. Det var tydligen bara jag i butiken så de två som tillhörde personalen var snabbt framme och gav mig en tröja att låna. De satte mig ner vid ett bord så fick jag te och bullar. Sen frågade vad jag var ute efter. De hämtade massa saker till mig att se på. Tillslut nöjde jag mig och sa tack för allt. Jag gick då hem med en fin gammal bok, en skinnportfolio och en gammal saftflaska, för ynka 20 kr.
Jag tycker Röda korset förtjänar en extra stjärna. Det var guld värt ♥

Kommentarer
Postat av: Hanna

och stackars spookie fick vänta hemma medans amanda shoppade. hoppas inte han kissade på sig! ^^

2010-05-24 @ 16:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0