den där katten...

Enda sen mamma och pappas kompisar fick kattungar när jag var ca 6 år så har jag alltid velat ha en egen katt. En sån där svart tanig liten katt, som ser ut som en nakenkatt med päls. Precis en sån där min dagisfröken skaffade som hette Moses. En fin liten innekatt som ligger och väntar på en tills man kommer hem på sin prinsessrosakudde. Det är ju bra att jag har en underbar Toni som också gillar katter. Nu när jag ser honom ligga i sängen sovandes med Simba i famnen såkommer dte nog passa oss väldigt bra.

En katt är som jag, mest självständig. Därför passar jag så bra ihop med katter. Men ibland måste man ju bara krama sönder dom för att dom är så söta. Man ska samtidigt ha respekt för en katt eftersom katter inte morrar innan som bits, som hundar gör.

Tyvärr har det ju aldrig varit aktuellt i min familj att skaffa katt. Först och främst är mamma allergisk och vi bor så nära stora vägar om vi skulle ha en utekatt.

Jag blir ju helt förälskad i varenda katt jag bara stöter på. Min kompis Marcus skaffade en katt för ett tag sen, en ljus nakenkatt vid namn Cleo. Hon var nog den underbaraste katten jag träffat, tyvärr var han tvungen att ge tillbaka den :( När jag fick reda på att Simba skulle vara här i två veckor tyckte jag det var perfekt. Då kunde jag ju verkligen se om jag inte var allergisk mot katter(har endel gånger haft misstankar om det), det har inte varit några problem hittills. Och jag kan verkligen se om jag gillar att ta hand om en katt. Inga problem.

Nu blir det sängen och spinna tillsammans med Simba. Puss!






Kommentarer
Postat av: Helena

den ser ju scared to death ut :D haah

2010-01-25 @ 00:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0