Lista

Listor är egentligen lite tråkiga, men jag älskar dem! Att läsa andras och fylla i egen.

Vad är den äckligaste mat du vet?

Jag har verkligen någonting emot fisk, men jag kan fortfarande äta det om jag blir bjuden på det. Annars är blodpudding något jag verkligen alrdrig skulle kunna äta igen.

Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort i jobbet (hela livet)
Jag har ju inte jobbat så mycket i mitt liv än så jag räknar med konsten. Ej rangordnat.
1. Att jag sålde en tavla på min första utställning som var Ungdomens vårsalong på Jönköpings museum.
2. Att jag överhuvudtaget fick jobbet som fotograf på Jönköongs postens ungdomssida. Därifrån har jag fått mycket kunskap inom foto.
3. Efter tre veckor på Media Markt sålde jag fjärde bäst i hela varuhuset och bäst på min avdelning. Jag trodde verkligen inte på mig själv när jag först kom till Media Markt, alla var ju så sjukt duktiga på att sälja. Men det gick vägen.
4. Min första påriktigt fotorealistiska tavla i akryl. Eller ett försök till det iallafall. Den har ej varit här på bloggen än. Den kommer vara med i en utställning nästa lördag så först då kommer den upp här.
5. Jag är också väldigt nöjd med att jag kan tycka att jobbet på Mcdonalds är så himla himla kul!

Vad ångrar du i livet (om något)?
När jag var tillsammans med min första kille kysste jag en annan. Den ångern kan komma smygandes på även idag. Det var jätteelakt och det sabbade så himla mycket. Sen de tillfällena jag har betett mig dumt mot endel personer. Det har ofta varit på sådana sätt jag inte vill bli behandlad själv.

Vad är det sjukaste rykte du hört om dig själv?
Ett tag spred det sig att jag hade legat med en killkompis till mig. Ingen stor deal egentligen, tills det kom fram att det var han själv som hade spridit ryktet. Inte ok.

Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter?
Det jag känner för. Alltså något varmt och bekvämt.

Vilket är ditt dyraste klädesplagg?
Min vinterjacka från Tommy Hilfiger.

Har du någon oanad talang?
Jag kan göra en "mask" med mitt långfinger.

Vad gjorde du i helgen?
Jag var i Stockholm och hälsade på min kusin med syster och pappa.
Jag har aldrig egentligen gillat Stockholm men denna helg fick jag se med en helt annan vinkel och jag längtar till nästa gång jag ska dit. Kanske Berghs är rätt lockande ändå...

Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?
1. Städa (som vanligt...)
2. Betala en räkning som jag inte har betalt än. Fy skäms.
3. Måla en tavla till innan helgen.
4. Komma på mycket idéer till skolan.
5. ...Så mycket har jag ju faktiskt inte att göra....

Vad har du på dig just nu?
Mörkt turkosa chinos med bälte, svart tröja och ett fågelspänne i håret.

Senaste låt du lyssnade på?
Resten av ditt liv-Timbaktu

Bästa skönhetsknep?
Min absoluta bästa grej i hela vida världen är ögonkräm för dagen som tar bort svullnader. Jag använder själv en fårn Clinique, kostar skjortan men det håller i typ ett halvår och är så värt det!

Vilken klädstil tycker du är hetast på män?
Kostym. Eller bara skjorta. Sjukt hett.

Och fulast?
Har väldigt svårt för jeans som är för säckiga eller utsvängda.

Vem saknar du?
Sen jag flyttade hemifrån saknar jag min hund Spookie nästan varenda dag.

Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?
Att träffa en person som man älskar och kan leva med. Och vara nöjd där. Inte bry sig om något annat. Fast ekonomisk trygghet hade inte heller varit fel då på köpet.

Vilka tre personer inspirerar dig mest?
Kan inte bara välja tre. Jag inspireras väldigt mycket utav personer i min omgivning. Mycket inspiration kommer från mamma och pappa. De är mina förebilder, var och en på sitt egna lilla vis.

Bästa filmen nånsin?
Det var en väldigt svår fråga, men alla Harry Potter filmerna är ju en klass för sig.

Bästa boken nånsin?
HArry Potter serien, The Twilight saga. Sjukt var svennebanan det blev. Men en lite ovanlig bok är nog biografin om Nancy. Har aldrig varit så tagen av någon bok innan.
Sen måste jag nämna Bingo Rimérs bok, den gav mig väldigt många skratt.

Vilka tidningar läser du?
Illustrerad vetenskap.

Vad önskar du att du var bättre på?
Ibland önskar jag att jag har bättre empati med människor. Men så fort jag har önskat mig det ångrar jag mig alltid. Jag tänker alltid att jag duger som jag är. Det finns säkert någon människa med för mycket medkänsla som jag ge lite extra istället för mig.

Är du religiös?
Nja, beror på vad man menar. Jag tror på Gud. Men jag går inte i kyrkan mer en ett par gånger om året. Så, nu var det slutdiskuterat.

Vad är din största rädsla?
Höjder.

Vad är det elakaste någon sagt till dig?
De flesta elaka saker någon har sagt har jag faktiskt inte tagit åt mig utav. Jag har bara kastat det över axeln och gått vidare.

Vilka personer betyder mest i ditt liv?
Familj och mina närmaste vänner

Om du får barn vad ska du döpa dom till?
Jag har alltid velat ha en Sifora och Leopold.

Om du fick köpa vilken bil som helst - vilken?
Nissan Skyline. Utan tvekan.

De tre finaste sms du fått i år?
Det kommer väl inte jag ihåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0