Bildskolan i Köpenhamn

Den fjärde till sjätte maj var jag och den större delen av min klass på studieresa i Danmark. På vägen dit besökte vi Nimis och klättrade i skogen. Det var en upplevelse i sig. Väl i Köpenhamn gjorde vi inte så mycket mer än att gå på stan och dricka goda drinkar och besöka värdelösa jazzklubbar. Innan vi lämnade Danmark så gjorde vi även ett besök på Louisiana, jag tyckte det var nästan lika tråkigt som sist jag var där.
Här kommer alla bilder:

Att komma ner till Nimis vid vattnet var ju bara en upplevelse i sig. Först gick vi förbi världens finaste bokskog där folk hade ristat in sina älskade i träden. Jag är ju ingen romantiker men detta tyckte jg var ganska gulligt.

Och så började vandringen neråt...

Det blev brantare och två i klassen gav upp.

Erik kollar utsikten och Louise kämpar sig igenom den brantaste biten

Skylten på "ingången". Bilderna på Nimis visar jag senare. Den konsten förtjänar ett alldeles eget inlägg.

Anton vid "Arx", ett konstverk av sten och betong som Lars Wilks har lanserat som en utgiven bok eftersom alla stenar har ett eget nummer som sidor.

Innan vi intog stan. Jag ch Lou vid fontänen utanför vårt varndrarhem.

Lou igen och Anton.

Mattias som aldrig kan sluta röka. Han röker numera cigarr istället för cigaretter, schteek.

Besökte Christiania. Där inne fick man inte ta några kort, förståeligt eftersom folk satt helt öppet och rökte på. Jag tyckte stället var riktigt creepy så jag stack därifrån ganska fort.

Sista dagen var vi som sagt på Louisiana. Här är Lou utanför restaurangen.

De hade en utställning med Picasso's konst under andra världskriget. Sjukt intressant och visste ni att han gav idéen till konceptet med fredsduvan inom FN.

Fina magnolior växte utanför.

Sen gjorde vi ett kvickt besök i Helsingör där Anton hittade sin nya kärlek.

Sen väntade en resa hem och vi kände oss väldigt nöjda med resan.

Kommentarer
Postat av: loulou

snygga bilder du fick!

2011-05-14 @ 22:11:27
URL: http://louart.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0