Saknar någon Katten?!






Igår hittade jag och Amanda en vilsen och stirrig katt på Torpa. Inget halsband och ingen vana vid att vara ute. Så vi tog hem henne(vet inte egentligen vad det är för kön). Polisen hittar ingen ägare i registret. Så tills en ägare ringer eller tills jag inte kan ta hand om henne så bor hon här. Hon är väldigt söt och gillar att spinna på mina köksstolar.

Update: En påpekade att man inte får ta hem en katt... Jo det får man för vi frågade farbror polis. Det var antingen att lämna den på gatan för att bli överkörd, lämna den hos polisen så att den får sitta i bur på ett djurhem eller att ta hem den. Jag och Amanda tog beslutet om att ta hem katten. Det är ju inte direkt att den ska bo här i all evighet.

Kommentarer
Postat av: Julia

Du får aldrig aldrig ta in någon annans katt. Har den inte utevana är det ju ännu tydligare att det är någon som äger den! Sätt in en annons i Jp, på jnytt och allt som du kan komma på. Som kattägare vet jag att man saknar ihjäl sig utan sin sötnos. Lär dig det, ta aldrig aldrig med dig någon annans katt!

2011-06-22 @ 08:58:25
Postat av: fanny johansson

hej amanda:) fanny här, om ni tyvärr inte hittar ägaren så funderar faktiskt ja o linus på att skaffa en katt då han saknar sina katter hemma o a ja älskar katter. hör av dig om den behöver att hem sen:)

2011-06-27 @ 16:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0