Det där med Berghs...




Har försökt sova sen klockan elva men nejnej min näsa och hals vill inte låta mig sova. Jag är täppt så måste andas med munnen och då blir halsen överansträngd så måste dricka vatten vart femte minut typ, vilket leder till täta toabesök. Det är fint och va förkyld.

Så jag tog mig upp ur sängen och tänkte att jag skulle göra något nyttigt. Vilket resulterade i dessa två urkassa bilder. Vet ni vilken pärs det var att få ihop det där med pennorna?! I en position då också att ha ansiktet neråt... Inte bra för näsan. Sen när jag var färdig och skulle lägga dit suddet så tappade jag det på pennorna. Klumpig som jag är.

Men jag ska som sagt söka in till Berghs School of Communication. Grafisk Design.
Det är bara arbetsprover man söker in till och det är så det ska vara. Arbetsproven är hårda och det är mycket man ska göra. Enligt mig, om man nu jobbar som något liknande tycker man säkert "Det där gör ju jag på en dag typ!"
Medans jag har till femte april om jag vill söka deras stipendie, och det vill jag ju. Två månader och komma på världens idé...
Jag vet att många som söker och kommer in redan har en grafisk design utbildning och jobbar med det, men jag tycker att jag kan söka iallafall. För jag vill så djävulsk komma in, flytta till Stockholm och bo på söder, haha.
Delen med Stockholm stämmer egentligen inte. Men kommer jag in så måste jag flytta. Även om jag inte skulle vilja flytta en meter bort från Jönköping. Men Berghs (eller konstfack) skulle få mig att vilja det.

Jag har valt ut en finfin anteckningsbok som jag fick av päronen att skriva er tankar, idéer och klista skisser i. Tillsammans har jag min sockerlåda och mina pennor till hjälp. Särskillt min favoritpenna som jag har ett tiotal av från Åre.

Så nu när jag har skrivit allt det där lär jag ju kunna sova. God natt! ♥

Kommentarer
Postat av: Johan Aronsson

Trevlig blogg! Måste säga att du är oerhört kreativ så du kommer nog ganska enkelt in på den där skolan :) Lycka till!

2011-01-25 @ 23:22:33
Postat av: Iris

go for it! jag skiter i att söka saker bara för att jag tänker att folk är bättre! inte smart alls! :)

2011-01-26 @ 21:50:13
URL: http://heltiriskt.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0