Dumma dumma JLT!

Varje morgon går bussen till Mullsjö kl 07.50. Då tar jag bussen från myntgatan(min busshållsplats) kl 07.35. Det är då trean som går. Idag var det väldigt mycket folk på bussen och det är förståeligt eftersom vädret inte var det bästa i morse. Bussen var full och busschauffören ber oss snällt att vänta på extrabussenn som kommer om två minuter. Jag är snäll så jag vill inte gnälla på att jag har bråttom, men extrabussen kom inte utan ettan kom sen sju minuter senare. Självklart var den också för full för att jag skulle kunna få plats utan jag fick snällt vänta på extrabussen. Jag försökte förklara för chauffören att jag inte kunde missa min buss på stationen eftersom då missar jag hela skoladagen, har bara en lektion på fredagar. Han ser tjurigt på mig och säger nej. Jag blir förbannad och säger till honom att han faktiskt representerar JLT och att han faktiskt borde ha förståelse och släppa in mej. Men nej han stänger dörren framför näsan och åker iväg, och där har jag missat hela min skoldag. Kul.

Jlt är dumma eftersom de inte sköter sina extrabussar. De tänker inte på att endel inte kan klaga på att det var "problem med busstrafiken". De borde läxa upp sina anstälda också så att de blev lite trevligare. På bussen mot Mullsjö är de alltid jättetrevliga säger godmorgon och ger en ett leende. Men i bussarna på stan får man inte ens ett hej tillbaka. Skit är vad det är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0