fläsk och löksås



JAG ERKÄNNER ATT JAG ÄR KASS PÅ ATT LAGA MAT!

Men för en gång skull så lyckades jag faktiskt riktigt bra! Det är nog tack vare att min underbara fästman har lärt mig hur man gör sås. Det kunde jag verkligen inte innan.
Egentligen äter man nog potatis till detta men jag är inte speciellt förtjust i bara kokt potatis. Så det fick bli min favoritpasta.
Man bara steker fäsket och saltar det lite. Jag körde på färdigsaltat kött. Sen steker man lök i efteråt. Och använder mycket smör! Sen häller i mjölk och redning! KLART!
Jag känner mig sjukt duktig! Dessutom blev det lite över så det räcker en portion till Toni med.
Vilken hemmafru jag kommer bli sen! Nej fy så får jag inte tänka.

puss.

Kommentarer
Postat av: hanna

haha! gulligt att du säger hur man gör mat. ^^ det trodde jag aldrig jag skulle få uppleva.!

2009-11-11 @ 17:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0