christmas


Klänning från bikbok och örhängen mammas.

I kyrkan.

Lillebror Gustav.

Dukning.

Kärleken.

Upp tidigt på morgonen för att enligt tradition gå till kyrkan och se dess julspel. Andra året i rad som jag inte är med, det känns fortfarande konstigt att inte vara med. Sitta där och gulla med en bebis framför publik i en timme. Eller att tillbringa många timmar med att få rörelserna att sitta perfekt på scen, men sen att det ändå blir fel väl när det gäller.

Min julafton är hemma hos min familj. Det är knytkalas och hela släkten får bidra med något till julbordet. Jag kan inte laga mat så det äår ju aldrig bli att jag bidrar med något. Jag kan stå för godiset istället. Kalles jul är det ju inget man missar, men jag var så trött på eftermiddagen att jag somnade i soffan. Min man kom senare för att hälsa på en stund men åkte igen sen hem till hans mamma medans vi delade ut alla julklappar.

Kvällen bestod av singstar, öl, bastu och bebisgull hemma hos Tonis mamma. Där var även Micke och Maddis med sin söta bebis Nellie och även Maddis pappa och syskon. Jag charmades utav lilla Nellie så hon hade all min uppmärksamhet och Toni fick ingen. He he.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0